Wednesday, December 26, 2012

London Times Sues Lance Armstrong. Backpedals on Libel Settlement

Lance Armstrong riding to victory at L'Alpe d'...
(Photo credit: Wikipedia)
In 2012, Lance Armstrong was banned from competitive cycling for life and stripped of his seven Tour de France titles after the U.S. Doping Agency deemed him the mastermind of a performance-enhancing drug program on the teams he fronted.

Now, according to accounts by wire services UPI and AP, the Rupert Murdoch-owned London Times is suing the disgraced athlete for 1 million pounds ($1.6 million), seeking attorneys' fees, costs, accrued interest and the undoing of a 300,000 pound ($485,000) libel settlement the daily paid Armstrong in 2006 after the Times reprinted accusations in a book that the cyclist was doping.

Hard to know for whom to root in a Murdoch v. Armstrong battle or whether any courtrooms in London are large enough to contain both their egos.

Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment