Wednesday, November 6, 2013

Wash Times Casts Paul Adrift Over Plagiarized Column

English: United States Senate candidate , at a...
(Photo credit: Wikipedia)
The Washington Times is discontinuing Sen. Rand Paul's (R.-Ky.) weekly column after BuzzFeed reported that his Sept. 20  Times column lifted passages from a Dan Stewart article in The Week without attribution, the Web site reports.

The Times' decision to end the column that Paul began writing last summer is the sour cherry atop a melted sundae of a week for the 50-year-old Republican and Tea Party fave who was elected to the Senate in 2010. Last week, Politico and Rachel Maddow on MSNBC alleged that speeches given by Paul have plagiarized a variety of sources, including Associated Press articles and Wikipedia pages for the films Stand and Deliver and Gattaca, Additionally, BuzzFeed claims Paul's book, Government Bullies, cribbed from a 2003 Heritage Foundation study without attribution.

Confronted with these embarrassing missteps, Sen. Paul stepped up to the plate and blamed his staff. Still, it seems as if Paul, an opthalmologist, doctors his written work as well.
Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment